ក្បាច់ផ្ដែនៃរចនាបទសំបូរព្រៃគុកភាគច្រើនមានរូប មករ (Makara) នៅអមសងខាងផ្ដែ
និងបែរមុខចូលរកគ្នាខ្ជាក់ក្បាច់អង្កត់ធ្នូ (Arch)។
ជួនកាលនៅលើសត្វមករគេឃើញមានរូបបុគ្គលជិះពីលើក៏មានដែរ។
នៅលើអង្កត់ធ្នូមានឆ្លាក់ជារូបត្បូង ឬមេដាយដែលមានឆ្លាក់រូបមនុស្ស
ឬរូបទេពផ្សេងៗជាដើម។ នៅពីក្រោមរូបមករមានឆ្លាក់លំអជារូបក្បាលសសរ
ហើយនៅពីលើក្បាលសសរមានលំអជារូបមេដាយឬស្លឹកឈើ។
ដោយឡែងនៅពីក្រោមក្បាច់អង្កត់ធ្នូមានលំអកម្រងមាលា និងរំយោលឆ្លាស់គ្នា
ដែលមានការសន្និដ្ឋានថា អាចវិវត្តន៍មកពីផ្កាដែលជនជាតិខ្មែរយកមកលំអសាសនស្ថាននៅសម័យមុននេះ។
ផ្ដែរចនាបទសំបូរព្រៃគុកបានទទួលឥទ្ធិពលពីមករតូរៈណៈ (Makara Torana)
នៃសិល្បៈឥណ្ឌាខាងត្បូង។
រចនាបទនេះត្រូវបានអ្នកប្រវត្តិសាស្ត្រសិល្បៈកំណត់អាយុរវាងដើម ស.វ ទី៧។
រូបទី១ ៖ ផ្ដែពីវត្តសុផាត់តានារាម ខេត្តឧបុនរាជធានី
រូបទី២ ៖ មករតូរៈណៈ នៃសិល្បៈឥណ្ឌាខាងត្បូង
រូបទី៣ ៖ ផ្ដែពីវត្ត ប្រាសាទភ្នំជើងព្រៃ https://tamabmmo.files.wordpress.com/2015/07/img_6512.jpg
រូបទី៤ ៖ ផ្ដែពីប្រសាទខៅណយឡាំងមឿង ខេត្តប្រៈជីនបុរី
រូបទី១ ៖ ផ្ដែពីវត្តសុផាត់តានារាម ខេត្តឧបុនរាជធានី
រូបទី២ ៖ មករតូរៈណៈ នៃសិល្បៈឥណ្ឌាខាងត្បូង
រូបទី៣ ៖ ផ្ដែពីវត្ត ប្រាសាទភ្នំជើងព្រៃ https://tamabmmo.files.wordpress.com/2015/07/img_6512.jpg
រូបទី៤ ៖ ផ្ដែពីប្រសាទខៅណយឡាំងមឿង ខេត្តប្រៈជីនបុរី
No comments:
Post a Comment